შესავალი
1 სამებით ღმერთმან, არსებით ერთმან მომცეს მე სწავლა თქვენდა შემკობად! 2 გიძღვნა ქებანი: მწადს აქ ებანი, დავითის დავით ვჯდე მუსიკობად. 3 მესმა ზევსური: რა ვნახე, ვსური, რომ სიტყვა მეთხზნეს მეფისა ძნობად, 4 მუნ გულისხმობით თვით გულის ჴმობით კარი სიბრძნისა სულელთა ცნობად. 5 შემოკრბით, ბრძენნო, ათინელთ ძენო, თამარს ვაქებდეთ მეფედ ცხებულსა, 6 კრიტს, ალაბს, მაღრიბს, ეგვიპტეს, მაშრიყს, ჩინეთ-მაჩინეთს, თარშის ქებულსა! 7 რომელნი ელნით, რომელნი ელნით თავს სოგრატისებრ სწავლით გებულსა, 8 ვარსკვლავთ-მრიცხველნო, სხვათ ბრძენთ მკიცხველნო, ვერ ძალ-გიცთ ქებად, თავს ჰყოფთ ვნებულსა. 9 ძე ადამისი, მსგავსად ამისი, ვისცა ეხილვონ, მამცნონ, სად არი? 10 ღმერთმან სამოთხით მოგვცა სამ-ოთხით ეთერ ბრწყინვალე, მზეებრ სადარი; 11 აღმოსავლეთით და დასავლეთით, სამხრით ჩრდილომდის ჰპოონ, სად არი 12 ზესკნელ-ქვესკნელით და გარესკნელით, უკანასკნელით უფსკრულთ სადარი?
თავი 1
13 ვიწყო-ღა ქებად, ძვილ შეკადრებად: მსმენელთ ვაუწყო ქვეყნის მპყრობელი, 14 მჴნე, ლმობიერი, ქველი, ძლიერი, ჰაეროვანი, მტკიცედ მფლობელი, 15 შარავანდ-გმირი, ორგულთ გამგმირი, მტერთა ქვესკნელად დამამხობელი, 16 რიტორი, ბრძენი, მეფეთა ძენი, ასპარეზთა ზედ მსპარაზნობელი. 17 დავითისადა დავით ისადა, ეფუცა უფალს სიტყვა-მტკიცედა: 18 "ნაშობნი შენნი, შენ მიერ შენნი, დავსვა მსაჯულად საყდართა ზედა". 19 ესე მისით-ა, ესე მისითა კურთხევით უფლებს ძალთა შემწედა. 20 ა ქამით მორჩი! აქა მით მორჩი სატუხელებრსა, ართუ არედ-ა. 21 არ იონათან, არიო ნათან, ვინ ქმნა მას ზედა ზეთ-მცხებელობა; 22 დაცხრა, დაყუდნა, მისგან განცუდნა უგმილთა ბორგით ზარ-მცემელობა. 23 დავით ძლიერი, მჴნედ საშინელი, უფლებს და მთავრობს ურჩთ-შემწველობა. 24 ვგონებ მაქსიმედ: ჩემთვის მაქს იმედ - მისგან სჯულისა დამბეჭდველობა. 25 ჴმობს ღმერც ხალისად, ა მერცხალისად ჴმა-ტკბილ-მჴმობარედ იადონისად; 26 ნაძვი ლიბანით, სარო ერმონით, ფინიკად ზრდილი ენაგდიმისად, 27 ნერგად ვარდისად იერიქოსად - სხვამც რა ვაჴსენო მსგავსად ამისად? 28 ასაფიც არი ა საფიცარი, დამამტკიცარი წინასწარისად! 29 ბოლოქ-ბოლოქად, მყის სასალუქად ბრძენი რიტორებს მისთვის სამოთხით: 30 "მირონ-გუნდრუკად, შტაჴსად, კასიად, თაფლად, მანანად, სძედ თქვეს სიპოხით, 31 ოქროდ სემურად, მურად ქამურად, ალვად, კინამოდ, სარდა-სარო ხით. 32 ნარგიზ-ლავროტი, ია-მაკროტი მისთვის ამსგავსეს, რომ არს სამოთხით". 33 გავსილო ამით, ჰგავ, სილოამით შეცოდებისა ბიწთა წარმრღვნელად 34 ვმოწმობ სულებსა დას-დასულებსა, სამარადისოდ სჩნდე განუხრწნელად. 35 მჴნე ხარ ასური, მჭვრეტთა ასური, ალვის ხე-ტანი რტო-განფენილად. 36 გხედვენ რა ღამით, მოსრნე რაღამით, მიწევნულ იქმნენ თვით სიკვდიდ-ქმნილად. 37 მზრდელ არს მონათა: ზეცით მონათა ივლისის მზემან ზედ ლომსა ჯდომით. 38 ტომნი და ერნი, ყრმანი და ბერნი ადიდებდიან შვებით და ხლდომით. 39 არიან მჴეცნი, მთანი და ბორცვნი, მაღნარნი, ველნი მისთვის შევრდომით. 40 შემუსრავს, შეფქვავს, თხემსა ვის ერქვას ჭურად ჩაფხუტი, ორგულთ მიწდომით. 41 თამარ მეფესა, მტერთ სისხლ-მჩქეფესა, უკვდავთ წყაროსა, ცის სამყაროსა, 42 სხვათა მძლეველსა, თვით უძლეველსა, კისკასად მქცევსა, ტანად საროსა, 43 მზედ სახოვანსა, თვით ახოვანსა, ერთგულთა ჴსნილ-ჰყოფს, მტერთ ესაროსა. 44 მნედ მისთვის ვიყო, სული განვიყო, უფალსა ჩემსა რამც გამყაროსა! 45 აქვს მას დაბეჭდვით, სმენით და ხედვით "სიბრძნის დასაბამ-- შიში უფლისა". 46 ნათელი, წრფელი, უხრწნელ-მყოფელი, შემწყნარებელი დავრდომილის-ა. 47 ცუდ-ყვნის მან მტერნი, ორგულთა ერნი, საჴმილმან ვით ქმნის ძალი ცვილისა. 48 მოსე და არონ თხემსა დაარონ მას ალაბასტრი ნელსაცხებლისა. 49 უსწრო ხარანით, - გაიხარანით! - მწიკვლისა მკლებ არს, არ დამმატ ის-ა. 50 მსგავს ა მანტისა, არ ამანტისა, უფროს მტკიცეობს ანდამატისა, 51 უფალთ მთავარი, მჭერ სამთავ არი სამსაჯულოსა სრულად მათისა; 52 სწორად არს მზისა, კირჩხიბსა ზისა, მთა ვერად სწორავს არარატისა. 53 მადლისა პური, სიბრძნის სადგური, მჴედარი ღმრთისა სამ-ხატოვნისა; 54 უზვერლებითა, სურნელებითა მსგავს არს წმიდისა სამირონისა. 55 ყნოსა შროშანთა, მღერა შროშანთა, ჴმანი ცუდ-იქმნეს საფირონისა, 56 ქვეყნისა ზღვარი - ჩრდილო და ბღვარი დავლონ, ვის ძალ-უც მისებრ პოვნისა? 57 ზირაქს კრონოსით, ზინონს ენოსით სწავლა დაებმის, ბრგვნილ-ჰყოფს ენითა, 58 ამათ ძალითა რომ ათძალითა ორღანო უძნონ, ებან ებნითა. 59 უთრუთ-საამით ზაალსა ამით განქიქებულ-ჰყოფს ძლიერებითა. 60 სალიმ და თური, ძლით უკეთური, როსტომ, ვერა ვცან, სწორავს თუ რითა?
თავი II
61 ძირით მისისა იესესისა შვილი მართალი იშვა ცხორებად, 62 ქალწულ-წმიდისა წილჴდომილისა საქართველოსა მეფედ წოდებად, 63 სვეტად სჯულისად, ზღუდედ სულისად, აგარის ერთა ცეცხლთა მომდებად! 64 ახალი ფასი ა ხალიფასი მრავლად მოერთმის თავთა მონებად. 65 იკითხვენ, სწერენ, თაყუმსა სჩხრეკენ, რამლს ჰკრვენ, არჩევენ ბედთა მათთაგან: 66 "ჩვენ რომ გვესმისა, წყაროდ გვესმისა სამოთხის წყლისა ცხოველისაგან". 67 ვთქვა მე აწ ვითა, რომ იქმნეს წვითა მნათობნი მძაფრად სხივთა მისთაგან? 68 ხედვენ მზერითა: "სწორავს მზე რითა?" - ფიცვენ: "მიჰრიდა თვისთა სხივთაგან!" 69 დოვლათ-სვიანად სუფევს მზიანად, შვიდთა მნათობთა გარმოზღუდვითა. 70 განათლდა არე მისით, ვით მთვარე, როს განჴმულ იყვნეს ცანი ჴომითა. 71 ხილვა მეფისა მჭვრეტელთ ეფისა- თვალნი მაღნიტზე ფოლადობითა. 72 ლხინად გვეყოფის, არ გაგვეყოფის! არს მიწყივ შვებით და განცხრომითა. 73 მჴედრად ქველობით, უძლეველობით, სახედ უსწორო ანაგებითა, 74 უფლად სპასპეტთა, თვით ქალაქპეტთა, აქვს-ღა გოდოლნი ანაგებითა. 75 მშვილდთა მაზრაკა უქმნა მტერთ რაკა გულსა უწყალოდ ანაგებითა. 76 ცუდ-ჰყოფს მისანსა ტილისმისანსა ხრიზმოსთ კითხვითა, ანა გებითა.
თავი III
77 აღვძრნა ბაგენი, ბრგვნილად მაგენი გულისხმის-ყოფით შესხმად ქებისა 78 მაღლისა, მჴნისა, ბრძენთა სეხნისა, აღმოთქმად ვიწყო ნეტა რებისა? 79 გოლებრ მწთოლვარე, არად მკმოლვარე სამართლად ღირსი ნეტარებისა. 80 არა სთნავს რისხვა. გესმის? -არი სხვა: ნამდვილ ჩვეული მოწყალებისა. 81 ესა მართალი: ე სამართალი ხეს შეიქმს ჴმელსა წყალმომდინარედ. 82 აქვს მას ტრიონი სანატრიონი საწმისისაგან სამოსად გარედ. 83 აწ ესე ლომი, თვით ე სელომი მისთვის აღეგო კეთილ-საჴმარედ. 84 წყლად არს გეონი, ვინ ლეგეონი პირდაყოფილ-ყო უქმად, მედგარედ. 85 აქვს სასოება მას, სათნოება, სარწმუნოება სიყვარულითა. 86 მადლთა ტალანტი, სავსედ ბალანტი შეუკრებიეს თვით სურვილითა. 87 ქველის საქმითა ვკვირობ აქ მითა, რაც ოდენ მესმის იდუმალითა. 88 უსხეულონი ზეცისა ძალნი მისთვის იშვებენ სიხარულითა. 89 აფთონს ბრძავს, ათენს, ესრეთ გაათენს წყვდიადსა ნათლად სხივნი მზისანი. 90 კაცმან სულელმან და უსულელმან ვერ გულისხმა-ყოს ზრახვა მისანი; 91 ფშვის და სურნელობს, თვით მომცემელობს ჩვენდა სიბრძნესა მადლნი ღმრთისანი! 92 ვისცა შეჰრისხდა, ნამდვილვე მიჰხვდა მას სალმობანი სიკვდილისანი. 93 ბრძანონ სამალად, არ თუ სამალად: "ელი ამო სით, ეს რომ არა მით? 94 მასთანა შორად, - ართუა შორად! - ელია-მოსით, ესრომ-არამით. 95 ქველად ჭერითა, რისხვით, ჭერითა ელი ამ ოსით, ესრო მარ ამით. 96 მასარ ა რითა? მას არ არითა, ელ ია-მოსით. ეს რომ ა, რა მით?" 97 ვით ვუძლოთ ქებად, შესხმად, დიდებად თქვენდა, მსაჯულო სიმართლისაო?! 98 ჰმთავრობ და უფლებ, ათავისუფლებ პყრობილთა, ბრძმედო სიწმიდისაო. 99 მენანდარ გიცნობს, ოქრო-ჴმად გიძნობს, სამუსიკოო ზირაქისაო. 100 არსება გმზეობს: მის მიერ გმზეობს, წიაღი გელის აბრამისაო.
თავი IV
101 ხარ უკვდავება! ვით უკვ დავება? რაც ძალ-მიც, ქებად ვიწყო მწადენი: 102 ტურფა სახითა ცხოვლადსა ხითა მოყმე, მჴნე, უხვი დაიბადენი. 103 სიბრძნისა სირად, სწავლისა სირად გარე მოგეთხზნეს რიტორთ ბადენი. 104 აწა მეთავსა: აწამე თავსა ღვაწლი, ვინ უწყის, თუ რაოდენი. 105 ზეცით ხარ ნათლად, ბრწყინვალედ სანთლად,- ჩვენ თქვენად ქებად სიტყვა რათ ურთით? - 106 მსრველ - ბარბაროზთა, მძლედ - სარკინოზთა ჩაფხუტ-ჯაჭვ-ჭურით, ოროლითურთით! 107 ისაკებრ პირმშობ კურთხევით, ნიშობ მელქიზედეკის ლოცვით ზედა-მთით. 108 ესავისითა ეს ავი სით ა, - მაუწყონ მთქმელთა, - თუცა რათ ურთით? 109 ვისცა უგმირეს, მისთვის უგმირეს არს ეს ყოველთა თვით-მპყრობელთასა, 110 ღმრთისა სამ-მზისა, ვინ ზესთ სამ ზისა- ეთერთ, სამყაროთ და ღრუბელთასა. 111 ზღუდეთა კარი, მადლთა ფუტკარი უტკბესად სძისა გოლეულთასა. 112 შემუსრავს ბაალს, მოლოქს და ქამალს, ასტარტის კერპსა საძაგელთასა. 113 მჴედრობს უნესა: გულად უნესა სათნოებისა ჭური რჩეული. 114 ე საც ერია, მეხებრ ერია, რაზმნი შეიქმნეს სულ-დალეული. 115 ქმნის რა ნავარდი, მყის განავარდი, ფერობს, ვით ვარდი თვით დაცვარული. 116 იჴმარნის მკლავნი, ჴაფად მომკლავნი, აღმტაცებელნი, გრიგალ-ქარული. 117 მტერთა მახვილნი იქმნეს, ვით ცვილნი, მახითა მითვე, რომელ დაარწყვეს, 118 ექმნა წარმართსა და ერსა მართსა განსახრწნელ, რომელ სრულ პყრობილ იყვნეს. 119 რა მარზაპანთა და სპათა მათთა შეჰრისხდა ლომი, თვით ნანვად იწყეს. 120 მაშინ დავით, მათ მაშინ დავით მათ მრჩობლად სხეულთა სული განიყვეს. 121 იყვის რა ზმითა, ურიცხვ რაზმითა გულის-მდებელად თვისთა სპათათვის, 122 გორგასლიანი, დავითიანი დროშა იახლის მსრველად მტერთათვის. 123 არ ვეჭვ, ეგზომი ბრძოლა და ომი სხვასმცა ძალ-ედვის მისგან მიმართ ვის? 125 მებრძოლთა გუნდნი ყოვლად ყვნის ცუდნი ჴმა როსტომითა უმჴნე ძალთათვის. 126 ვჴმობ ვამეყ-ვისსა, ართუ მეყვისსა, როს იავარ-ყო იამან ქვეყნით, 127 აღმოფხვრა სული - ძე და ასული: რაც უყო, თქმევად ვის ძალ-უც ენით? 128 ვნახეთ ა სერი: მაზედა სერი - მჴეცნი, მფრინველნი უწყლად მისევნით! 129 ექმნა უწყალოდ, თვით ქმნა უძალოდ მეფე გლახაკებრ ძონძთა მოფენით. 130 თვით სულ იმონა კიდე ლიმონა, მით გამოსცდიდა ლომისა მკლავთა: 131 ალაგა მითა - ა ლაგამითა ცქაფად იჴმარნეს ეტლთა მბრუნავთა. 132 ვინ რისხვით უჴმო, უტყვ-იქმნეს, უჴმო შიშით და ძრწოლით მომრთმევად თავთა. 133 ბნელ-ჰყოფს ყოველთა ქვეყნის მპყრობელთა ვით მზე დაჰფარავს სხვათა ვარსკვლავთა. 134 აბჯარ-ჴრმალითა, ვეფხებრ მკრჩხალითა მეხ ექმნა მტერთა ცით მოსალოდნი. 135 მიჰხვდეს სიბრმესა, დაჴდეს სიღრმესა ორგულთა ერნი, ვითარცა ლოდნი. 136 აქარავანი ა ქარავანი მეგობართაგან მათთვის საწოდნი. 137 ვადიდებ ჴელსა ბრძენსა, არ ხელსა, რომ სცა მათ ნიშნად ბოლოდ საცოდნი. 138 ხარკე ისარი! ხარ კეისარი, სიმდიდრით ლაღი ჯიმშედ-მფლობელი. 139 მოსიმახოსა მოს იმახოსა მახვილი, თქვენთა მტერთა მწყობელი. 140 ჯაღაც ისეფქევ, მოსრვით ისე ფქევ, ბრჭალი ჰქმენ მათზედ მეოტ-მპყრობელი. 141 პვირ მამენდ მეხი ავად რა ჰმეხი, ორგულთა ექმენ დასამჴობელი. 142 კვერთხი მეფეთა, დიდ ჴელმწიფეთა, თვით გაქვს გებალით: სხვამც რად ეკვეთოს? 143 ჯაჭვ-საჭურველნი ძნელ-სასურველნი, მით სარკინოზნი მყის დაეკვეთოს; 144 ჴრმალი ლესული, მასზედ მჴნე სული ბარბაროზთ მსრველად მყის წარგემართოს, 145 მკლავნი ძლიერნი, გმირთა მძლიერნი, რისხვით მათ ზედა რომ მოგემართოს! 146 შესამოსელნი, შესამკობელნი გმოსიან ტანსა ოქრო-ნემსულნი, 147 გვირგვინ-სკიპტრანი, ბისონ-მიტრანი ძოწეულითა თანა-შექსულნი. 148 გაქვს-ღა პორფირთა შთაცმა, პოდირთა სამარაგდონი ერთგან ექსულნი 149 დიადიმითა: დიადი მით-ა, ზეგარდამო გაქვნ წმიდად ექ სულნი. 150 ვიტყვი ხვასროსა, იმა ხვასროსა, ერეკლესაგან ტყვედ შეპყრობილსა, 151 პირველ მყოფისა მის მეუფისა სპარსეთად ძელის წარმყვანებელსა! 152 სთქუთ-ღა ესეცა: "მსგავსად ესეცა უღმრთოთა შეიქმს თვით-ოტებულსა. 153 ა მოთხე მისთვის, ამო თხემისთვის ნათანით ვსძღნობდეთ ნელსაცხებელსა!"
თავი V
154 თუ ვუქო სრანი, მე ამის რანი? - გალავანისა შემკულობანი, 155 მტილ-სამოთხენი, თვალთ სამოთ ხენი, ზედ ავაზანთა შექმნულობანი, 156 კართა სტოვანი, ერთა სტოლანი, იპოდრომისა განჴმულობანი, 157 საჴმრად ლანკანთა, თანად პინაკთა, ბადაჴშნით ჴელ-ყვნეს შექმნულობანი. 158 ტახტ-საჯდომელნი მკამკამებელნი, სარდიონითა ხურუმზს შემკულნი, 159 მისაყრდნობელნი ძნელ-საცნობელნი, სამოთხით ნაძღვნი, თვით უდნობელნი. 160 ოქრო-ვეცხლებრივ ბრწყინავს, ცეცხლებრივ, კედელ-ყურენი ფიქლით ძერწილნი, 161 ბივრილიონნი, ლიგვირიონნი ურთიერთობით შორის შთათხზილნი. 162 გვირგვინოსანსა, პორფიროსანსა უჴდების პყრობა სკიპტრისა ჴელსა. 163 ჟამი დილისა მოწმენდილისა განბრწყინვებულ-ჰყოფს წყვდიადსა ბნელსა. 164 მიჰხვდეს მისრულნი, მისთვის მისრულნი, თვისთვის მისრულნი საქმესა ძნელსა. 165 მე თუ კვლად გაქო, ვიცი, კლვად გაქო სხივთა ნათელი გვამსა უხრწნელსა.
თავი VI
166 წყლად გთქვა ნილოსად, უსასყიდლოსად სამოთხით ჩვენდა ქანდაკებულად, 167 ოქროდ ოფასად, ძნიად საფასად ყოვლად ყოვლითურთ ბიწშეუხებლად. 168 სიწმიდის ბრძმედსა თვით განსაწმედსა გამოდნობილხარ ბიწშეუხებლად, 169 თვალად ალმასად, - გავნოს ალმა სად? - საფუძველთ ზღუდედ წახნაგებულად. 170 ვინც იწყოს რიცხვი, იქმნას ურიცხვი გოარი მათგან დანათვალითა; 171 რიყე თვალისა სწორ-ნათალისა, წყალნი მგზებარობს შიგან ალითა, 172 ჩანს მარგალიტი, - ართუა ლიტი! - ოდენ ბურთისა საბურთალითა. 173 აქვს ზარდაჴშანი მას, ბადაჴშანი ლუსკუმებრ მათთვის დასაკრძალითა. 174 იაგუნდისა სხვა რა უნდისა? ჯამები იყვის ლალ-ფირუზისა, 175 იყვის ჭურჭელთა სხვათ უცხოფერთა სიმრავლით დება, თვით ურიცხვისა. 176 ბევრად ძეს გორი, ერთა საგორი, ზოდი ოქროსა მისგან თლილისა. 177 ისმის მგოსანთა, ვით საფირონთა, ჴმანი ებნისა და წინწილისა. 178 ეგრეთ ინახის შორის ინაჴის, ვით მზე სამყაროს მანათობელი, 179 მთვარის მშვენობით, ცისკრის მთენობით, სხივ-მკრთოლვარებით მკამკამებელი, 180 ედემს დარგული სამოთხის გული, ციერთ უმაღლე, ქვეყნის მპყრობელი, - 181 გვამცნებს სრულებით ღმრთისა სრულებით ჩვენთვის მარტივად სჯულისმდებელი. 182 გუნდ-მწყობრი, დასი მას ბევრ-ათასი ჰყავს დიდებულთა, დიდგვარ თავადთა. 183 იოსებს თვალად, დიდს სამფსონს ძალად, სჯობს ნებროთს გულად ნაყოფი მსთვადთა, 184 ცუდ-ჰყოფს, ვით ცვილთა, ლიქნა-სიცბილთა, მზირთ სიბორგილით, საბრჴით ძმაცვადთა. 185 მისთვის მოვსწყდები, შევირაცხები მსხვერპლად: ვემსგავსო ცხოვართა კლვადთა. 186 მზე--მთოვარითა! ცა-ვარსკვლავითა! შუქნი მიუხვმან მის ელვისათა. 187 მამის ძედ არი სამგზის ნეტარი, მეტრფე საქმეთა სახელისათა, 188 თვით ბჭეთა ბჭედი, მტკიცე ბეჭედი, მეწდე სიტყვათა სიმართლისათა, 189 ერთა შემცველი, მტერთა შემწველი თანად შიშითა სასჯელისათა. 190 სახედ ელვისა! სახედველისა მჭვრეტთა ვერ უძლეს განცდად სხივისა. 191 მო, ე კალმითა! მოეკალ მითა, რომ უქმად სდეგით ხატვად სახისა. 192 მისთვის წამალნი, სჯობს, რომ წამ ალნი, თვარ იქმნეთ თვისთვის მზახნი ახისა. 193 მან იოსებსა - არ ი ოსებსა! - სიტურფე ართო, თვით მსგავსი მის-ა. 194 ალვის ხე-ტანი, მსგავსად შემტანი, აქვს კოწოლთ-დაყრით კვიპაროზისა. 195 დასწვავს სრულობით ჯავარ-სრულობით მზეთა, საჴმილად ეშყი უგზისა. 196 სტავრა და ნახლი, არ ბილწ-ჴელ-ნახლი, მოსიეს ტანსა მჭევრსა ზეზისა. 197 ვით მზე ღალიად, ეგრეთ მალიად მორბედად შავსა ტაიჭზე ზისა. 198 არ გასტეხს ფიცსა, თვით დანამტკიცსა: ჰე-ჰედ იყოსა ანუ თუ არად? 199 ძლევა მარჯვენით მოიმარჯვენით უფლისა მიერ ჭურად და ფარად. 200 ექმნა ქუხილად, თვალთა წუხილად რაზმთა ურიცხვთა, მეხ-გრიგალ-ქარად. 201 ერი რჩეული, ნიჭთა ჩვეული, მისგანვე იქმნეს კეთილ-საჴმარად.
თავი VII
202 ვარდო უფრჭვნილო, ცვრით განბანილო, ნერგო სვიანო, დავითიანო, 203 ვინ კისკასია, სურნელ-კასია, ბალასნად კმოლავ და ვით იანო! 204 ვინ ხარ? ან თრაკი? - ქვეყნად ანთრაკი, უცხოდ აგებულ- ანაქვსიანო, 205 გონება-ვრცელო, კვლა ცნობა-გრძელო, მოთმინებაო იობიანო! 206 ბანაკად საღმრთოდ, ერ საზეპუროდ ხარ ღმრთისმეტყველთა მათ ჭურვილთაგან. 207 ექმენ საჴმილად: იყვნეს ახმილად მზირნი ფარულად შორს ქალაქთაგან; 208 მწარედ ლმობილნი, ეგრეთ ცნობილნი უღონო იქმნეს თვისთა სლვათაგან; 209 გულ-დრკუ-ხენეშნი, განმრყვნელნი ეშვნი, აქიტოფელ ჰყვენ განზრახვათაგან. 210 ატიკულისა, პატრიკულისა ხედვის უფალ ხარ სიწლოთ-სიჴშოსა. 211 უთქვამთ ებელთა მეძიებელთა შენთვის პროკლეს და [იამვლი]ხოსა: 212 "არვეთა ვსებით არ ვეთავსებით სიბრძნისა ზღვასა თამარ-პირმშოსა!" 213 ზინონ, ზენანი, მოგვთა ზენანი მეუფედ გჴმობენ პერიპატოსა. 214 იმ ალვისა ხედ იმალვი სახედ, მჭვრეტთა შემწველ-ჰყოფ მით მოტყინარედ; 215 კვლა ეს ხეული არე სხეული, ლმობით პატიჟად ექმნების მწარედ. 216 ეგე ენიად: ე გეენიად ექმნა და მათ იქმს სრულ ქვე-მდებარედ. 217 მწირი და მსხემი, ეგრეთ დამსხემი, ქებისა ვიქმენ თქვენთვის შემკადრედ. 218 მოხველ განრომით მტერთაგან, რო მით სიმჴნითა აზმნობ მძლედ მორკინალი, 219 სწავლის მოძღვარი, საშვებლის ბღვარი, გზა სიწმიდისა, ცხოვრების თვალი. 220 ჰყოფს ანეულსა, მყოფს ან ეულსა არ ოდეს ბიცად ერქვნისა ძალი. 221 ჰხედავ: გაქვს მოჴშო. ვაი, თუ მოჴშო წყალობის კარი ტკბილად მზრახვალი! 222 რა მოიზარდე, თვით მოიბლარდე ნათლითა ყოვლის მპყრობელისათა. 223 იროიკ, ბოღრატ, პარმენიდ, სოგრატ უფლად გთქვეს ზღვისა და ჴმელისათა, 224 ფილოსოფთ რვისა გარდატვიფრვისა მხედველ ხარ მსგავსად ებელისათა. 225 ექმენ ედილად ყრმათა, ე დილად, განმბანელ შვილთა ემბაზისათა.
თავი VIII
226 გიჴმობ მანასებრ, გიწოდ მეუფებრ, სიტყვით შეგითხზავ ქებას ჯეროვნად. 227 ნათლად მნთებარე, წინამდებარე სხივ-მომცემელობ ელვა-ცისკროვნად. 228 ძალ-გულად მჴნეო, სვე-ბედით ქვეო, ასპიტ-ცემულ-ჰყოფ მტერთა, ახოვნად 228 მყის მოამდოვრებ, მათ შეიქმ ცხოვრებ უჯეროდ მზახთა მდელოთა ძოვნად. 229 ლომს ძლიერება, მზეს ბრწყინეალება, მუშკს სურნელება შენგან მიეცა; 230 ყანდაარს შაქარ, მაღრიბს ოქროს ქან, ბარანს მარგალიტ- სადაფი ეცა, 231 ქვეყნის მნათენი, მოკამათენი, ბაზიყად გექმნეს სურვილით რეცა. 232 წმიდათ მემწყობრე, მათთან მოსაგრე, ზეცისა ძალთა ხარ მოდასეცა. 233 ვხედავ მა რტოსა გაშლით მარტოსა, გვართა მთავრობით ზესთ საჩინოსა, 233 კაცთ-მოკვდავისა დამკოდავისა, შეიწრებისა არ-მომთმინოსა 234 სწავლის ებგური, უცხოთ სადგური, ნავთ-საყუდლითა სწორავ ნილოსა, 234 სიბრძნის უფსკრული, ენა-რიტორი, მსგავს ხარ მთისა მის ეტონეოსა. 235 თქვენ ინდოეთი, კვირინ-გუთეთი, არიელ-ფოტელ- გერგესეველი, 236 შიშველ-მართალი, ციდამტკაველი, აბაშ-შაბაში, ღვედკეც-ეველი, 236 ბასრი, ბარანი, ვრახმან-ერანი - გაქებს, გადიდებს ძნობით ყოველი! 237 არდამი ვარდა, გლახ, დამივარდა ენა მართლის თქმად ვეღარ მგებელი.
თავი IX
238 ძირმტკიცედ გოდლად, ზედ კართა ზღურბლად ცის კამარათა სჩანხარ ზესთ მდეგად. 239 ორგულთა მოსწყლავ, ძირითურთ მოჰსხლავ, ერთგულთ ექმნები ფარად და ზურგად. 240 ურჩთა ედომით ცეცხლად ედო მით შერისხვა თქვენი სრულ დასადაგად; 241 საჴმილთ არმური სწვავს მათ, არ მური გუნდრუკად ერთმის ოქროსა რიგად. 242 გვრიტთა მართვისა თვარ აქვს მართ ვისა თქვენებრ სურვილი მეუღლობისა? 243 წარ-თუ-წირულ ვართ, არ განწირულ ვართ, რადგან თქვენ გპოვეთ მზედ უფლობისა. 244 მადლის მუშაკთა ექმენ ხორშაკთა მაგრილობელად სხეულებისა. 245 მთა შეუძრველი, კლდე შემმუსრველი, ლოდი ხარ მტერთა დაბრკოლებისა. 246 თვალი ხარ ბრმათა, თვით მზრდელი ყრმათა, მშიერთა პური, უსახლთ სართული, 246 მამა ობოლთა, მსაჯული ქვრივთა, შიშველთ სამოსლად მონიჭებული, 247 მოხუცებულთა, შრომით რებულთა სიმტკიცის კვერთხად მისაყრდნობელი! 248 მოგვფენ სიბრძნესა, წერილთ სიღრმესა თვით განგვიმარტებ მადლთა მთხრობელი. 249 მან უცოდველმან, ყოველთ მხედველმან, ზესთ-არსმან ზესთა თვითებისამან, 250 მიუწვდომელმან, დაუწყებელმან ნათელმან ერთმან სამებისამან: 251 მამისა ნიჭმან, სულისა ნიშმან, ძის თანა სწორად განსაზღვრებულმან - 252 გქმნა ცისკრად დღისად, მთიებად მზისად: ვარსკვლავად ცისად, თვით უბინდომან. 253 ჰფუცა მონამა: ზეცით მონამა მანანა ჩვენთვის მწყერ-მარხილებით; 254 გვცა სრა სრულებით, სავსედ სრულებით-- თვალ-გოვარებით, ოქროს მილებით. 255 მისგან ბოძება - ართუ ბოძება - მრავლად ვიხილეთ ტკბილის გულებით, 256 ჩვენთვის მთმობელად, დასათმობელად სანუკვრად ვპოვეთ ესმარ-ხილებით. 257 აწყა რომითა ა წყარო მითა, ეს მოგვენიჭა ქრისტეს მიერად: 258 იტყვის იგავსა, ართუ იგ ავსა, ზირაქის მსგავსსა, გულისხმიერად, 259 მტკიცედ და მკვეთრად; მისგან უკეთრად ნეტარ ვინმც იქმნა, ანუ თუ დარად? 260 მისრულ მისრულა, მისრულ მისრულა, გული როს მქონდა სალმობიერად. 261 სჭვრეტენ შეფრფინვით მნათობნი, ვინ ვით, ხვეჭით და ნდომით, სულ-წასრულებით; 262 ეტყოდეს გულსა მისთვის დაგულსა: "რადგან დაებით, ბარე სულ ებით!" 263 თავს აბარებდენ, არა, ბარე ბდენ, მყის გლოვად იწყეს ალვა-რგულებით. 264 წამწამს ისროდის, განესისროდის მზენი ლახვართა მისთა სრულებით. 265 არს შვენიერად, არ-ქვეყნიერად - ანგელოზთ სახედ დასახებული, 266 მეფედ გებული, ლაღად შვებული, თვით მხიარული, სამ-დიდებული, 267 მორჩი ალვათა. აკრთობს ელვათა არეთა მთენი, ცისკრის კრებული. 268 მართებს, რომ ცამცა ჰქონდა მასცამცა სახლად სამყოფად განჩინებული! 269 სჯულისა ლარი, ქვეყნის სალარი, გამდიდრებული ფრიად ყოვლითა! 270 უწყნის ყოველნი ჟამნი და წელნი, შეყინვა ნივთთა ცით მომგრგვლებითა; 271 ქვეყნის უფალი, მჭვრეტთ სატურფალი, საყნოსლად მათთვის სურნელებითა. 272 თვით ლომი გმირი: ნუთუ ეგ მირი თქვენ ჰგონოთ მისებრ ძლიერებითა?! 273 მტერთ არე წყალი და ნაბერწყალი მიჰფინის ჴმათა მისთა არმურმან; 274 განძვინვებულნი, ცნობა-ვნებულნი მეხდატეხილ ყვნის მკლავმან ძლიერმან; 275 სრბით სლვა უჯეროდ, ძნელ-გასამრჯელოდ უქმნის რისხვამან კვლავ მის მიერმან. 276 ეცის ვის ის რა, გულსა თვით სისრა მყის განაწონის მან სახიერმან. 277 საფარველ ერთა, საძლეველ მტერთა მარტივად ბრწყინავს თვალი სოფლისა, 278 გონება-ვრცელი, ყოვლ-განმხედველი, ქრისტესთვის მთხევი თვისთა ოფლისა; 279 ნიჭთა მთხრობელი, წინა-მსწრობელი, მადლით სპეტაკი უფროს თოვლისა, 280 მისთვისვე ქმნილი, თვით განკუთვნილი, უფლადცა მხედი ნივთთა ყოვლისა. 281 ცნობისა სვეტი, ხვეჭით საჭვრეტი, სიმაღლედ, სივრცედ, სიგრძედ და სიღრმედ, 282 სჯულის ფიცარი ძნელ-საფიცარი, მადლთა ბარძიმი ერთა განსაწმედ, 283 მზე დაუვალი, მყის დაუვალი, არს შვიდი მნათი მას ზედ მოწამედ 284 წმიდად აქვს სული დასთა-დასული სამყაროს ნათლად, არა თუ ღამედ. 284 მისგან ვითხოვო, ართუ ვითხოვო, რათა სცეს სწავლა თბესა მცონარსა. 285 თვით აუარო: არა უარო ქვეყანად ყოვლთა უფალთ-მთავარსა: 286 სამ-სახეობით, სამ-სახეობით ჰხადის უფალსა და მაცხოვარსა. 287 ა ბანაკებით აბანაკებით მკვირცხლად გვახილვებს მებრძოლთა ერსა. 288 ვხედავთ: სფეროთა სამისფეროთა საქმეთა მქნელად ვალს სიფიცხენით; 289 ცის საქანელნი გარდმომდენელნი მადლისა ცვართა ექმნეს მას ზენით. 290 თვით მის აქაზის ნაცვლად აქა ზის ახოვნებისა სვეტნი მტკიცენით. 291 ონორის დუქსა პირს ავად უქსა მყის შერისხვითა, მსწრაფლ სიმკვირცხენით. 292 დრო შამოიგდო: დროშა მოიგდო, მტერნი დაჴოცნის აოჴრებითა, 293 ბუკ-ტაბლაკობით საარაკობით მედგრად იბრძოდის გამწყაზრებითა; 294 განცბუნებულნი, განწბილებულნი უღონოდ შექმნნის აბჯართ აჴდითა. 295 გამეხებული, გამარჯვებული იყო, იშვებდა ფუფუნებითა.
თავი X
296 ვაქებდეთ, ერნო, ყრმანო და ბერნო, საუნჯედ ჩვენთვის მონიჭებულსა 297 ქრისტეს მჴედარსა, მჴნე-ახოვანსა, პირად-პირადად განშვენებულსა, 298 ნათლად ბნელისა გარფენილისა, ეთერთა ელვად დასახებულსა, 299 სიწმიდის ვაზად, არ-ბილწად ავზად, ნათლის ემბაზად დაარსებულსა! 300 ღმერთმან და ძემან, ღმრთისა სიბრძნემან, ყო ეს უაღრეს სულთა ყოველთა, 301 ნათლად ცხორებად, არ განშორებად ზეცისა ძალთა, გუნდთა ცხოველთა. 302 მნედ ტარიგისად, ვითარ იგი სად ცხორებდა ჩვენთვის ქვეყნად ქვე-ველთა, 303 აღაგო სახლად, სწავლის თან-სახლად ასურვა ენა მისი მსმენელთა. 304 ვთქვა ფინიკელნი, არ აფრიკელნი - მათ ქმნეს წერილთა მოგონებანი. 305 კატამანეთო, იამანეთო, მისდა მყის ცუდ-ჰყვენ მოგონებანი. 305 გიჴმობ რომელთა, გიცნობ რომელთა, ყურნი მომიპყართ, მო გონებანი! 306 მისთვისღა ქებით ხარ, განქიქებით ბიწი ვინ ჰპოონ, მოგონებანი. 307 ანდიბან მოგვმან, გრძნებითა მბორგმან მისნობით ჴელ-ყო ზაკვით ზღაპრობა; 308 ეშმაკს ევედრა, სული შეჰვედრა, მით ექმნა სრულად მათთან საგრობა. 309 თქვენგან ქურუმთა მყის აქ ურუმთა მოლითა ცუდ-ყვეს ბომონთ-მოთხრობა. 310 ძეგლად სჯულისად მართლ-მსაჯულისად დავით გიწოდა თვისად მკვიდრობად. 311 დაწერა ქვითა და წერაქვითა, ანდამატისა ცვილ-მყოფელითა: 312 "მჴნედ ასაკისა, პავასაკ ის-ა წმიდათა თანა მომრეწელითა". 313 ტყორცა ისრისა მიკვირს, სისრისა მერკვირისაებრ უსჯულთ ვლენითა; 314 სარკინოზთ ერთა სხეულთ აერთა ოროლი მორფსა შიგან წევნითა. 315 არაბ აშია! არ აბაშია - მეფე მორწმუნე, ჴმელთა ნათელი; 316 გულთა და სულთა თვით მათ დასულთა- ებრ ბრწყინვალე ჰყოფს მადლთა სანთელი, 317 ალვა მოზარდი: სოგრატ, მოზარდი ქებისა პოვნად, ვითა სულელი. 318 საბასრო მის ა საბას-რომისა მგმობარი, თავთა დრკუდ განმსწავლელი. 319 მაჰმადის სჯულსა გარდალაჯულსა, ბილწად საქიქელ- საბასრობელსა, 320 სიძვა-მრუშებით, არა-წმიდებით, ჩუკნა-ლირწებით სჯულთა მპყრობელსა, 321 თვით მეზღაპრესა, ცუდ ფეღამბრესა, ღმრთისა არ-მართლად მქადაგებელსა, 322 ეც მოსეს ხითა, არ მოსესხითა, მას ღმრთისა მიერ საძაგებელსა. 323 თქვის სიტყვა მჭევრი, ართუ დუხჭირი, მოსაქცეველ ყვნის წარმართთა ერნი. 324 მათ სატუხელნი, ძნელ-საწუხელნი, სჯულნი შეუქმნის თავისა მტერნი. 325 მისცის ყოველთა, ვინც იყო ველთა, ადიდებდიან ყრმანი და ბერნი. 326 მისთვის უგბილად, განსალიგებლად შეიქმნეს მდედრად სხვანი ძლიერნი. 327 შვიდ წვალებითა, შეცვალებითა იყვნეს ძველითგან შობის დღის მზმელნი 328 სადუკეველნი, ფარისეველნი, მცნებათა სჯულსა არ-კმა-მყოფელნი, 329 წერილთ მომპოვნნი, თვისით მომგონნი, სხვანი დღითი-დღე ნათლის მღებელნი, 330 ნაზარეველნი, ხუთ-ოსინელნი მისგან შეიქმნეს პირდაყოფილნი. 331 მაკედონიოს, დრკუ საბელიოს შეცდომით ჰგმობდეს სულსა წმიდასა. 332 მანი ვინმე ცით იტყოდა რეცით გარდმოტანასა ჴორცთა მისთასა, 333 სამუსატელსა და მომფსვეტელსა პირს დაუყოფდა წვალებათასა. 334 სომეხთ მეფენი, მტერთ სისხლ-მჩქეფენი, ღმერთმა არ ღირს-ყვნა უფლებათასა. 335 უცხოთ-მოყვარე, გლახაკთ-მოწყალე, მსჯელი მსჯავრისა და სამართლისა; 336 აღბორგებითა, აღშფოთებითა ძმაცვათა შორად წარმდევნელ ის-ა, 337 შვიდის კრებისა დამტკიცებისა დამბეჭდველ გვექმნა მათგან თქმულისა. 338 მან ყო არიოზ და ევნომიოზ საბელიოზით შორს ჴვებულისა". 339 ვით ქვიშა ზღვისა, ცვარი წვიმისა ვერვინ აღრაცხოს თან თოეულად, 340 ეგრეთვე ქება, მსგავსად ჴსენება მისი ვერ უძლონ თითოეულად; 341 სიმჴნითა ბრძნობა და გულოვნობა ამრავალწილა უსაზღვრეულად; 342 აღმოსავალით და დასავალით მთანი და ბორცვნი ჴმობს უფლეულად: 343 "მაშინვე ნახი თვით ეს ვენახი, კეთილ-განსხმული, სორექთ-მომრთმელი, 344 ლეღვისა, ღვისა, კუროს-თავისა წილად მურტისა გამომღებელი, 345 ნამისა ცვრითა გამობუტკვითა ნორჩთ ქანდაკებით მსთვად სასთვლებელი, 346 კეთილ-ნუჟრობით, ცუდ რიჟ-რაჟობით მჭვრეტთ სატრფიალოდ დასასლბობელი".
თავი XI
347 თქვა შემოქმედმან, ყოველთ მოქმედმან: "ვქმნე კაცი ხატად და მსგავსად ჩვენდა". 348 ღმერთმან ღმერთთამან ძველმან დღეთამან, ვინ თანასწორად სულსა ავლენდა, 348 არვისგან არსმან, თვით დამაარსმან, სამებით სრულმან თვით იმოქმედა, 349 ნამდვილ ღმრთაებით საბაოთებით ნივთთ-შექსულობით წარმოადგენდა. 350 მისცა ყოველი; არ უყო ველი, თვით მის მიერვე დაემონოდეს. 351 უბრძანა ხისა კეთილ-სახისა დაცვად ნაყოფი, ჭამად არ ოდეს 352 უწყოდა ღმერთმან, მან სახიერმან: თუ ჭამდეს, თვალნი აეხილვოდეს. 353 ურჩ-ექმნეს ღმერთსა, უსმინეს მტერსა: მათ მზე წყვდიადად შეეცვალვოდეს. 354 როს ენა შვიდი, მათთვის დამშვიდი, საზრახველ იყო სულთა ყოველთა - 355 ასურთა, ინდთა, რომთა და სინდთა, ბერძენთა, სპარსთა, აგ-მაგუგელთა, 356 მაშინ-ღა ნებროთ ჭკვით სამისებროთ გოდოლი ჴელ-ყო შენებად ველთა, 357 თვით გარდმოიჭრა, სული გაიჭრა, სატანჯველთ მიჰხვდა სასტიკთა, მწველთა. 358 მცხინვარებითა ღმრთაებისითა ფერი იცვალა თაბორს დიდებით: 359 ელია მოსით ნათელ-შემოსით იახლნეს, სხვაც-ა სიმტკიცის კლდებით. 360 ძრწოლით ხედვიდეს, განიზრახვიდეს, ვითარცა შეჰგავს მონათ რიდებით, 361 ჴმა ზეგარდამო, მყის ყოვლად ამო, მამისგან ესმა ძედ საწოდებით. 362 ერთ აღიფრტვინვეს, თვით დაიდრტვინვეს, უმადლოდ ექმნეს ქველის-მოქმედსა. 363 აღბორგნეს ჯერკვლად, აღშფოთნეს ჯერ კვლად, კიცხვით ბასრობდეს მას შემოქმედსა. 364 ვინ იბანს ჴელსა, მე ვგონებ ხელსა! ღმრთის სისხლსა წყლითა ვინ განიწმედსა? 365 სულისა საღსრად დასული საჴსრად ღვაწლს აღასრულებს წინასწარედსა. 366 როს მესა მესით, თვით მესამე სით, დაჯდეს განკითხვად სულთა ყოველთა, 367 ოხრვიდენ ზღვანი, გრგვინვიდენ ცანი, ზარი გამოჩნდეს ცეცხლთა შემწველთა, 368 მსწრაფლად-ღა სტვირი ძნელ-დასაყვირი წარმოადგენდეს სულთა ყოველთა, 369 მაშინ გალხინოს, თვით მიგავლინოს თქვენ უოხჭნოთა მათ საშვებელთა. 370 ქრისტეს სასძლოსა ვინმცა ასძლოსა განწმედით ქმნილსა, განბრწყინვებულსა? 371 თვით მას ედემსა, ნათლად მიმდემსა, პირველვე შენთვის სახლად გებულსა, 372 სასუფეველსა ყოვლად ცხოველსა, საფუფუნებლად თქვენთვის დასხმულსა, 373 ვხედავ ჯეროვნად, მარად სამოვნად შენდა განკუთვნით განმზადებულსა.
თავი XII
374 თუცა ვიტყოდი, უწყი: ვიტყოდი, ენამცა ბრგვნილად დამეყბედოსა. 375 ვის უთხრნე ჭირნი, ძნელ-დანამჭირნი, ანუ სხვა ვინმცა მეიმედოსა? 376 შეგეფეროდა, გმირო, ქველო-და, სრულ ჴმელთა ფლობა სამეუფოსა! 376 მა ლეგეონსა მალე გეონსა დაანთქემდ უყსა საუფსკრულოსა. 377 შენ, გონიერო, გულისხმიერო, თვით მეცნიერო, მეფევ ძლიერო, 378 მიუჴდომელო, მიუწვდომელო, მიუთხრობელო, წრფელ-სახიერო, 379 განათლებულო, განახლებულო, განბრწყინვებულო, მზეო ციერო, 380 გალაღებულო, გალომებულო, კვლა გოლიათო, გულ-ლმობიერო! 381 მე, მონა შენი - მე, მონა შენი, ვგონენ ყოველნი შენთვის შექმნულად. 382 ნეტარ ხარ ყოვლად წმიდად და ცხოვლად, ძალად და გულად, თვით არ დაგულად. 383 ნესტორად მძლეობ, არათუ ლეობ დიმიტრის მიერ ძალ-შეზღუდულად. 384 აწე რისხვითა აწ ერი სხვითა გზით წარევლინოს უკუნ-ქცეულად. 385 მე, გლახ, რა გიძღვნა? თქვენგან წარირღვნა ყოველი ბიწთა მომახველობა. 386 ვინა იშვების, სად აღიზრდების. რომ ჰქონდეს თქვენებრ ჭკვა-მხედველობა? 387 მოიმუშაკენ, ღვაწლით მოიმკენ სათნოებათა მჭელეულობა. 388 ხარ სიბრძნის ვაზი, ნათლის ემბაზი, სულისა ქნარი, ღმრთის მხილველობა. 389 მეფევ მაღალო, ქცევა-მდაბალო, ლომისა მსგავსო ძალად და გულად, 390 ალვისა რტოო, ყოვლად მარტოო, მჭვრეტთ სასურველო მოსარხეველად, 391 ვარდზედ გაშლილო ყორნისა ბოლო, ქმნილო სურნელთა მოსაფრქვეველად, 392 შუქთა მფენებო, თვით განმთენებო ზე-სამყაროსა, მერმე ქვე-ველად! 393 თქვენთვის დიდებით, ცუდ მიდ-მოდებით სიტყვა შევკრიბე უნდო რამ ენით: 394 ჴამს შემეწია, თვით შემეწია მუსიკ-მგოსანით, მესტროლაბენით, 395 არ მექმნა გული ესრეთ დაგული ცრემლთა ნაკადთა მიწყივ დადენით, 396 სიბრძნის არდაგი, საჴმილთ არ დაგი, წელთა მომერტყა სწავლის ბადენით. 397 პირველ წერანი და საწერანი პალამიდისგან მოპოვნებულ არს. 398 სიტყვის-მგებლობა, ძნელ-საგებლობა ზინონისაგან შემოღებულ არს. 399 ტილისმ-მოგვობა, არ-ცუდ-მბორგობა აპოლონისგან დამტკიცებულ არს. 400 მასთან ასკლიპოს ვეღარ მუსიკობს, თვით ქებად თქვენდა განლიგებულ არს. 401 წიგნნი - მეფეთა, ქება ქებათა, ეკლესიასტე, სარამა გრძნისა, 402 დავით-იგავნი,- ვინ თქვა იგ ავნი? - სიბრძნე დიდისა სოლომონისა, 403 ლევიტელთ, რიცხვთა, მსაჯულთა, ნეშტთა, ეზრა-ეზდრასი და ზირაქისა, 404 მათთან ვრახმანი გძნობდეს რვა ჴმანი, ვერა დამატონ ქება ძალისა. 405 ცეცხლი ბნელისა გარესკნელისა, და წამლიანი მატლი ღრჭენისა, 406 მოსრვა ნეფხვითა, ძნელთა სეტყვითა, თოვლით, წვიმითა ღვარ-ნაფშვენისა 407 ორგულთ ეწიოს, ვერ განეწიოს, ურჩი ვინც იყოს ტახტის თქვენისა, 408 ღელე გლოვისა ექმნას გლოვისა, ჟამნი მოუჴდეს ცრემლთა დენისა! 409 ტურფად შვენება, გამოჩვენება თქვენი დააჭნობს ყოველთ ყვავილთა, 410 გიჴმობს ენა მით სწავლის ენამით წყლად წყაროდ, მრწყველად ბორცვთა და ველთა. 411 ახალო რომო, შენთვის თქვეს, რომო უფროს იქმნესო მყოფთა ყოველთა. 412 ვნატრი ელადსა, თვით მას გელათსა, სად რომ დაკრძალვენ წმიდათ სხეულთა. 413 ვფიცავ მე მაღლით, რომ თქვენის გაყრით ჰკლებოდეს ჟამსა დღეთა ჩემთასა. 414 სულნი და გვამნი და ძვალნი ჩემნი ქარქვეტებრ ჰქმნოდეს ძალთა მისთასა. 415 მექმნა გლახ-გული, ყოფა და სული მძაფრ მწყდრად-მდებარე მორფ-სხეულთასა, 416 ვერ ვაგებ თქმითა, რომ ვარ სულთქმითა უსიტყველითა უფროს სხვათასა. 417 ჴელ-ვყავ საქმესა, ძნელსა რასმესა, უგუნურობით, თვით სულელობით, 418 ქებასა გრძელსა, სათქმელად ძნელსა, ვერ ვუძლე, ვიქმენ ენა-ბრგვნილობით. 419 შესხმა-მკობანი, მუსიკობანი, ვუწყი, ვერ გიძღვენ თქვენ საფერობით, 420 მაგრა, ვით წვლილნი ქრისტეს მითვლილნი, მექმენ მადლობის შემწირველობით. |